Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeNawet jeżeli wypominamy, że nie w każdym państwie energia elektryczna jest "czysta i zielona" to już teraz pojazdy elektryczne emitują mniej szkodliwych gazów niż ich spalinowe odpowiedniki. Łatwiej o kontrolowane i optymalne warunki spalania oraz oczyszczania spalin w jednej dużej elektrowni, niż w tysiącach silników pracujących w najróżniejszych warunkach. Za to problem wydobycia surowców do baterii wciąż jest poza jakąkolwiek kontrolą, ponieważ często są one importowane z krajów które są słynne z nieprzejmowania się środowiskiem.
OdpowiedzSzwedzcy naukowcy z instytutu IVL policzyli slad weglowy generowany w trakcie produkcji samej baterii do Tesli S. W momencie kiedy zjezdza ona z tasmy produkcyjnej, ma juz na koncie emisje taka jaka generuje przecietny diesel podczas osmioletniej eksploatacji. Istotne jest takze to, ze emisja zwiazana z produkcja wzrasta liniowo wraz z pojemnoscia baterii... Globalnie elektryki degraduja srodowisko bardziej niz spaliniaki, a jedynym zyskiem jest bezemisyjnosc w miejscu eksploatacji. W ostatecznym rozrachunku ekologicznym to takie leczenie otwartej rany przez jej pudrowanie.
Odpowiedz